Czy odchudza kawa z masłem?

2017-05-14
Czy odchudza kawa z masłem?

Jak wiemy prócz zbawiennych właściwości pobudzających, mała czarna ma także pozytywny wpływ na nasz metabolizm i układ trawienny. Ponadto kawa bez żadnych dodatków – mleka, cukru, sztucznych słodzików, posypek, czy syropów ma tylko od jednego do trzech kcal. Wobec tego jest w pełni dozwolonym składnikiem nawet dla osób będących na ścisłej diecie redukującej tkankę tłuszczową. Jednak czy kofeinowy napar może się przyczyniać do spadku wagi ciała? Tak, o ile dodamy do niego odrobinę masła!

Bomba kaloryczna? Niekoniecznie!

Dodanie masła do kawy jest doskonałą alternatywą dla mleka i cukru. To także sposób, aby zabić charakterystyczny posmak goryczki oraz nadać napojowi nieco więcej delikatności. Rozpuszczony w porannej kawie tłuszcz może również stanowić zastrzyk energii nawet na cały dzień. Co więcej, badania dowodzą, że takie połączenie składników wykazuje działanie odchudzające, gdyż hamuje uczucie łaknienia co najmniej na czas sześciu godzin. Dzięki temu przed obiadem nie mamy potrzeby podjadania. Metoda ta została przetestowana przez wielu zagranicznych i polskich blogerów. Deklarują oni, że w przeciągu kilkunastu tygodni od wprowadzenia do swojej codziennej diety tak przygotowanej małej czarnej schudli nawet dziesięć kilogramów.

Jak zaparzyć kawę z masłem?

Przede wszystkim niezwykle istotna jest kwestia jakości składników, z których korzystamy. Oczywiście należy użyć świeżej kawy mielonej, najlepiej arabica. Co do masła – warunek jest jeden – musi być naturalne, tj. bez żadnych sztucznych składników, niesolone, pochodzące z mleka krów karmionych świeżą trawą. Masło takie jest bowiem bogate w kwasy omega-3, omega-6, witaminy K2, przeciwutleniacze, oraz dobry cholesterol. Prócz tego potrzebny jest także olej kokosowy (nierafinowany). Zmieloną kawę zalewamy lekko ostudzoną wodą, o temperaturze około 80 stopni Celsjusza (nie ma znaczenia czy parzymy ją w ekspresie elektrycznym, kawiarce, aeropressie, chemexie itd.). Na kubek wywaru wrzucamy co najmniej jedną łyżkę masła oraz dwie łyżki oleju. Aby uzyskać gładką konsystencję całość przelewamy do blendera i miksujemy. Według uznania napój możemy osłodzić, np. zdrową stewią. I pełnowartościowe śniadanie gotowe!

Pokaż więcej wpisów z Maj 2017
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel