Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

W BIZNESIE KAWA

2017-04-14
W BIZNESIE KAWA

Intensywny aromat kawy to już obowiązkowy element nie tylko chwil relaksu, lecz także spotkań biznesowych. Kawa w biznesie jest tym elementem, który sprzyja zarówno kreatywności, jak i kompromisowi. Warto więc pamiętać o tym, że wysokiej jakości ziarna arabiki mogą być w wielu przypadkach naszą najlepszą inwestycją.

Kawa a atmosfera w pracy

Nie jest tajemnicą, że większość pracowników w biurach swoje pierwsze kroki po przyjściu do pracy kieruje do miejsca, w którym znajduje się ekspres do kawy. Coraz częściej jakość kawy, jakiej można napić się w pracy ma również realne przełożenie na zadowolenie pracowników i jakość wykonywanych przez nich działań.

Pobudzenie do działania

Poza walorami smakowymi, kawa jest oczywiście również środkiem pobudzającym, dzięki któremu jesteśmy w stanie skupić się na realizacji kolejnych działań. Zawarta w niej kofeina poprawia funkcjonowanie kory mózgowej, dzięki czemu szybciej przyswajamy informację i stajemy się bardziej kreatywni. Regularne picie kilku filiżanek dziennie pomaga również ograniczyć poziom stresu.

Kawa podczas biznesowych spotkaniach

To, jaką kawę zaserwujemy naszym klientom może mieć bezpośrednie przełożenie na wynik prowadzonych negocjacji. Według TNS OBOP w 59% firm kawę podaje się podczas wszystkich spotkań biznesowych. W tym samym badaniu ¼ respondentów potwierdziła, że ma dla nich znaczenie, czym zostaną podczas takiej wizyty poczęstowani. Najwyżej ceniona była oczywiście kawa z ekspresu podana w eleganckiej filiżance. Częstowanie gości kawą rozpuszczalną lub popularną kiedyś „zalewajką” coraz częściej traktowane jest jako powód do wstydu.

Spotkanie biznesowe w kawiarni

Bardzo popularne, również w naszym kraju, stają się spotkania networkingowe, podczas których w nieco luźniejszej atmosferze możemy porozmawiać z potencjalnym kontrahentem. Przy kawie można poznać potrzeby jego firmy, a także po prostu poprawić nasze wspólne relacje. Bardzo ważny jest oczywiście wybór odpowiedniego miejsca. Zatłoczone kawiarnie nie będą oczywiście najlepszym rozwiązaniem. Jeśli nie znamy odpowiedniego miejsca, to na pewno warto się posłużyć opiniami blogerów lub użytkowników specjalnych serwisów, które grupują opinie o lokalach w naszej okolicy.

Co zamówić do kawy?

Specjaliści od etykiety kawy w biznesie są zgodni, że nie wypada zamawiać ciast, a w szczególności kremowych tortów. Powody, by się do tej rady zastosować są przynajmniej dwa. Z jednej strony, smak takich wypieków nie do końca koresponduje z filiżanką małej czarnej. Warto jednak zwrócić uwagę na aspekt praktyczny. Ubrudzenie swojego ubrania lub twarzy podczas rozmowy może okazać się towarzyskim faux pas, które może przyćmić główny temat spotkania. Bezpiecznym dodatkiem do kawy będzie natomiast korzenne ciasteczko.

Kto płaci za kawę?

W tym wypadku reguła jest również bardzo klarowna. Za kawę zawsze płaci ta osoba, która wyszła z inicjatywą spotkania. Ta prosta zasada dotyczy również sytuacji, gdy kobieta zaprasza na biznesową kawę mężczyznę.

pixel