FILTRY DO KAWY

( ilość produktów: 26 )

Filtry do kawy

Alternatywne metody parzenia kawy, takie jak Chemex, AeroPress czy dripper, lecz również popularne w polskich domach ekspresy przelewowe, wymagają stosowania filtrów, które oddzielą gotowy napar od kawowych fusów. Filtry do kawy zazwyczaj wykonane są z papieru, gdyż jest to materiał idealnie filtrujący napar z wszelkich kawowych drobinek, do tego dosyć tani i przyjazny dla środowiska. Dzięki zastosowaniu filtrów kawa jest idealnie czysta, klarowna i pełna wyłącznie pożądanych nut smakowych. Ważne jest to, by dobrać właściwy filtr pod wybraną formę parzenia kawy.

Jaki filtr do kawy wybrać?

Każda metoda parzenia kawy, czy będzie to zwyczajny ekspres przelewowy, czy jedna z licznych metod alternatywnych, wymaga doboru właściwego filtra. Zwykle są to filtry do kawy papierowe, jednakże każde urządzenie cechuje się nieco inną budową, dlatego zarówno kształt, jak i rozmiar filtra, muszą być dobrane precyzyjnie. Aby parzenie kawy było przyjemnością, każdy z producentów urządzeń do parzenia kawy produkuje do nich dedykowane filtry. Filtry do Chemexa i dripperów mają postać papierowych stożków, z których końcówki ścieka kawowy napar. Z kolei filtry do zaparzaczy Gabi Master kształtem przypominają papierową papilotkę do wypieku słodkich babeczek. Papierowe filtry do kawy zaprojektowane pod AeroPress, Hario Syphon oraz DELTER Coffee Press to niewielkie, papierowe krążki dopasowane rozmiarem do średnicy konkretnego urządzenia. Dostępne są też uniwersalne filtry do ekspresu do kawy papierowe (z płaskim dnem), które zazwyczaj pasują do większości dostępnych ekspresów przelewowych. Warto też zwrócić uwagę na kolor filtra — biały lub brązowy (naturalny). Filtry białe poddawane są procesowi wybielania, co sprawia, że mają mniejszy wpływ na ostateczny smak kawy.

Papierowe filtry do kawy — jaki rozmiar wybrać?

Dobór kształtu filtra do kawy to dopiero pierwszy krok, ważny jest też właściwy rozmiar. Zbyt duży filtr nie będzie się mieścił w urządzeniu, zaginając się i utrudniając ekstrakcję naparu. Z kolei zbyt mały filtr sprawi, że do kawy trafią niechciane fusy. O tym, jaki rozmiar filtra jest potrzeby, producent informuje na opakowaniu urządzenia. Jeżeli jesteśmy posiadaczami kultowego drippera Hario V60-02, powinniśmy kupić filtry Hario V60-2. W przypadku papierowych filtrów do Chemexa sprawa jest ułatwiona, gdyż pasują one do urządzeń na 6,8, i 10 filiżanek. Wyjątek stanowi Chemex na 3 filiżanki, do którego zaprojektowano mniejsze filtry. W przypadku ekspresów przelewowych, do których pasuje uniwersalne filtry, warto zwrócić uwagę na rozmiar. Najczęściej wybierane są filtry do kawy rozmiar 4 lub 2, jednakże przy niewielkim wysiłku filtry do kawy 4 zmieszczą się w mniejszym urządzeniu.

Jak używać papierowych filtrów do kawy?

Papierowe filtry do kawy są niezwykle łatwe w użytkowaniu. Wystarczy ułożyć filtr w urządzeniu zgodnie z rekomendacjami producenta (odpowiednio złożyć lub zagiąć) i przepłukać go wrzątkiem, aby pozbyć się posmaku papieru. Następnie wsypujemy do filtra odmierzoną porcję zmielonej kawy i przystępujemy do parzenia. Pamiętajmy, że grubsze filtry (np. do Chemexa) wymagają grubszego mielenia i dłuższej ekstrakcji. Jeżeli korzystamy z AeroPressu i chcemy uzyskać bardziej klarowny napar, możemy zastosować jednocześnie dwa filtry.

Filtry do kawy gdzie kupić?

Jednorazowe filtry do kawy mają jedną wadę — często  kończą się w najmniej spodziewanym momencie. Brak możliwości zaparzenia ulubionej kawy może dawać się we znaki, dlatego zawsze lepiej mieć zapas filtrów w domu. Szeroka oferta filtrów do kawy pod różne metody parzenia dostępna jest w naszym sklepie.

 

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Klikając „OK” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności w Internecie w celach marketingowych (w tym dla personalizacji reklam).

OK
pixel