KAWA DO EKSPRESU PRZELEWOWEGO

( ilość produktów: 10 )

Kawa do ekspresu przelewowego

Ekspres przelewowy to prawdopodobnie jedno z najprostszych urządzeń do przygotowywania kawy. Kiedyś można go było spotkać w każdej polskiej kuchni, lecz został wyparty przez ekspresy automatyczne. Dzisiaj powoli wraca do łask i na nowo zdobywa serca kawoszy. Ekspres przelewowy to świetny sposób na to, by w krótkim czasie przygotować dużo smacznej i aromatycznej kawy. Jest banalny w obsłudze i jeszcze prostszy w czyszczeniu. Jaka kawa do ekspresu przelewowego sprawdzi się najlepiej?

Ekspres przelewowy — potęga prostoty

Jeżeli szukamy ekspresu, który obsługuje się niemal sam, a do tego robi naprawdę świetną kawę w dużych ilościach, to powinien być to ekspres przelewowy. To urządzenie zupełnie różne od ekspresów kolbowych i automatycznych, ponieważ nie wykorzystuje wody pod wysokim ciśnieniem, a działa na zasadzie filtracji. Typowy ekspres przelewowy zbudowany jest ze zbiornika na wodę, „prysznica” (wylewki), który znajduje się nad lejkiem oraz podstawy, na które stoi dzbanek. Aby zaparzyć kawę, do lejka należy włożyć filtr i wsypać zmieloną kawę. Następnie wystarczy włączyć ekspres, a woda o odpowiedniej temperaturze zostanie przepompowana do wylewki, skąd spłynie na zmieloną kawę, by po chwili trafić do dzbanka już w formie gotowego naparu. To naprawdę takie proste!

Najlepsza kawa do ekspresu przelewowego — czyli jaka?

Dobra kawa do ekspresu przelewowego przede wszystkim powinna nam smakować. Pomijając jednak osobiste i bardzo subiektywne preferencje są też inne kryteria, które mogą pomóc w wyborze właściwej kawy do ekspresu przelewowego. Bardzo istotne jest to, by wybierać kawy świeżo palone, najlepiej ziarniste, by mielić je tuż przed parzeniem. Do ekspresów przelewowych nie poleca się kaw ciemno palonych w stylu włoskim. Wprawdzie kawy te świetnie się sprawdzają w ekspresach ciśnieniowych, jednak zaparzane w ekspresie przelewowym będą wychodziły bardzo gorzkie i płaskie w smaku, zupełnie pozbawiając nas radości z picia kawy. Jeżeli oczekujemy naparu o przyjemnych i dobrze zbalansowanych nutach kakao, orzechów i słodkiego karmelu, wybierzmy kawę średnio paloną z krajów Ameryki Południowej i Środkowej np. Brazylii, Kostaryki, Gwatemali. W ekspresie przelewowym, na wzór alternatywnych metod parzenia, można też zaparzać kawy jasno palone, które charakteryzują się delikatnymi nutami owoców. Są to głównie ziarna pochodzące z Afryki (np. Kenii, Etiopii, Rwandy). 100% ziarna arabiki to gwarancja bardzo łagodnego naparu. Jeśli potrzebujemy kawy, która pobudzi nas rano do działania, szukajmy arabiki z domieszką robusty np. w stosunku 90/10. Mielenie kawy do ekspresu przelewowego Stopień mielenia kawy musi być dostosowany do wybranej metody zaparzania. W przypadku ekspresów przelewowych najlepiej sprawdza się kawa średnio mielona, o konsystencji przypominająca piasek. Jeżeli nie posiadamy młynka do mielenia kawy, dobrym wyjściem jest zakup już zmielonej kawy, która dedykowana jest do ekspresów przelewowych. Warto wybierać mniejsze opakowania, aby stale cieszyć się świeżą i aromatyczną kawą. Ile kawy do ekspresu przelewowego? Zalecane proporcje kawy do ekspresu przelewowego wynoszą 6 g kawy na 100 ml wody. Jeśli więc chcemy przygotować 500 ml naparu, to do filtra musimy wsypać 30 g zmielonej kawy. Oczywiście proporcje te można, a nawet należy dopasować do rodzaju kawy i naszych kubków smakowych.

Kawa do ekspresu przelewowego w CafeSilesia.pl

Posiadaczy ekspresów przelewowych zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszego sklepu, w którym dostępne są zarówno kawy ziarniste, jak i już zmielone kawy, gotowe do tego, by od razu wsypać je do filtra i zaparzać.

    Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Klikając „OK” udzielasz zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych dotyczących Twojej aktywności w Internecie w celach marketingowych (w tym dla personalizacji reklam).

    OK
    pixel